Jak co roku mamy przyjemność zaprosić Państwa na cykl prezentacji z serii „Kolory pod kontrolą”, które odbędą się podczas zbliżających się targów Film Video Foto w Łodzi. W tym roku na prezentacje zapraszamy również w imieniu naszych Partnerów, firm Olympus i Epson.

Uczestnicy naszych prezentacji dowiedzą się m.in.:

  • jak wygląda praca zawodowego fotografa
  • jak uzyskać pożądane efekty na zdjęciach już na etapie fotografowania
  • jak poprawić błędy i podkreślić walory fotografii w postprodukcji
  • jak uniknąć  problemów z wydrukami
  • a także czym charakteryzuje się monitor graficzny i jak zorganizować sobie swój własny system Color Management

Praktycznych porad udzielą Wam znani fotografowie oraz specjaliści z zakresu zarządzania barwą.

Plan prezentacji

CZWARTEK
13:10 Od zdjęcia do okładki – praca fotografa National Geographic Marcin Dobas
14:00 Monitor graficzny w pracy fotografa Jacek Bonecki
PIĄTEK
11:10 Praca fotografa i blogera od zaplecza Jakub Kaźmierczyk
12:30 Emocje zaklęte w kolorze, czyli color grading w storytellingu Adam Jędrysik
14:00 Monitor graficzny w pracy fotografa Jacek Bonecki
15:00 Praca fotografa i blogera od zaplecza Jakub Kaźmierczyk
16:30 Monitory do zadań specjalnych Dominik Trojanowski
SOBOTA
10:15 Praca fotografa i blogera od zaplecza Jakub Kaźmierczyk
11:35 Od zdjęcia do okładki – praca fotografa National Geographic Marcin Dobas
13:10 Praca fotografa i blogera od zaplecza Jakub Kaźmierczyk
14:40 Wyklucz przypadek, czyli jak pracować z kolorem Adam Jędrysik

Prezentacje

Aby zachęcić Państwa do udziału w naszych prezentacjach zapraszamy od piątku do soboty do sali 3 w Hali EXPO Łódź przy Al. Politechniki 4 na następujące prezentacje:

Od zdjęcia do okładki – praca fotografa National Geographic
Marcin Dobas

Cały proces tworzenia fotografii zaczyna się w głowie od wymyślenia kadru i wyobrażenia sobie, jak ma wyglądać nasze zdjęcie. Naciskamy spust migawki, ale to nie koniec procesu tworzenia. Przed nami jeszcze wywołanie i przygotowanie do druku. Żyjemy w czasach o tyle fajnych i ciekawych, że to my – fotografowie – możemy panować nad każdym etapem postprodukcji. To my możemy a wręcz musimy być pewni, że wydrukowane zdjęcie będzie wyglądało tak jak chcemy. Nie ma znaczenia, czy drukujemy zdjęcie w magazynie, okładkę, kalendarz czy powiększenie dla klienta.

Marcin Dobas – fotograf National Geographic Polska  specjalizujący się w fotografii podróżniczej, krajobrazowej, przyrodniczej oraz podwodnej. Od lat podróżuje z aparatem docierając do najdalszych zakątków Ziemi. Zdjęcia i relacje z jego podróży publikowane były w wielu krajach świata: w magazynach, przewodnikach i albumach. Pokazywane na wystawach indywidualnych i zbiorowych oraz podczas festiwali podróżniczych. Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów fotograficznych. Tak prestiżowych jak na przykład: „European Wildlife Photographer of the Year”, „Memorial Maria Luisa”, „Grand Press Photo” czy „Wielki Konkurs National Geographic”. Jest pierwszym polskim Ambasadorem EIZO, dodatkowo Ambasadorem marki Olympus oraz członkiem międzynarodowego teamu fotografów Olympus Visionaries. Ściśle współpracuje również z takimi markami jak Microsoft, Lexar, Epson, Wacom. Autor książki „Fotowyprawy – czyli 9 opowieści o fotografii”.
www.dobas.art.pl

Monitor graficzny w pracy fotografa
Jacek Bonecki

Na przykładzie wybranych zdjęć zaprezentujemy i udowodnimy tezę, że monitor w pracy fotografa cyfrowego jest drugim najważniejszym elementem jego wyposażenia. Począwszy od zarządzania kolorem, poprzez umiejętność właściwego kalibrowania, wywoływania rawów, aż po właściwą edycję kolorów.

Jacek Bonecki – artysta fotograf, operator filmowy, producent telewizyjny i dziennikarz. Jako fotograf uaktywnił się twórczo na początku lat 80. Jest artystą uniwersalnym i multitematycznym. Doskonale odnajduje się w różnych dziedzinach fotografii, takich jak fotografia podróżnicza, sportowa, reklamowa, motoryzacyjna, reportażowa. Jako fotograf wszechstronny posiada bogate portfolio zdjęć o zróżnicowanej tematyce. W swojej twórczości zaznacza wyraźnie własny punkt widzenia oraz charakterystyczny
i niepowtarzalny styl fotografowania. Jest autorem kilku książek o tematyce podróżniczej i fotograficznej. Ostatnia z jego książek „Podróżnik Fotograficzny” oraz gra planszowa „Tajemnice fotografii” będą miały premierę podczas targów FVF.
www.bonecki.com

 

Praca fotografa i blogera od zaplecza
Jakub Kaźmierczyk

Dobrze zrobiona sesja zdjęciowa to nie tylko odpowiedni kadr. Na finalny efekt składa się znacznie więcej elementów. Interesuje Cię jak wygląda praca foto

grafa od zaplecza? Myślisz, że fotograf odpowiada jedynie za wciskanie spustu migawki? W moim wykładzie uchylę rąbka tajemnicy. Opowiem Ci o rozmowach z klientami, pracy z briefem i planowaniu sesji. Skupię się również na sprzęcie – jego doborze do konkretnych zadań i maksymalnym wykorzystaniu podczas samej sesji. Jednak nie mniejsze znaczenie niż sam aparat, ma sprzęt wykorzystywany w procesie postprodukcji. Dobrze odwzorowane barwy i pewność dobrze wykonanej pracy ma ogromne znaczenie. Dlatego pokażę Ci jak wykorzystuję wzorniki barwne, jak duże znaczenie ma porządny, skalibrowany monitor, a także jak zbudowałem niemal idealne miejsce do postprodukcji. Ja musiałem uczyć się na własnych błędach, Ty nie musisz!

Jakub Kaźmierczyk – fotograf, bloger i redaktor. Na co dzień realizuje liczne sesje zdjęciowe – nie straszne mu kulinaria, wnętrza czy zdjęcia biznesowe. Jest autorem licznych poradników o fotografii, jak również jednej z największych w Polsce baz wideoporadników o postprodukcji zdjęć. Po pracy spełnia się w sesjach portretowych, kocha podróżować. Jest zakręcony na punkcie gadżetów technologicznych i uwielbia dobrą kuchnię. Twierdzi, że fotografia to najlepsze, czym można się zająć – w końcu łączy się pasję z pracą. Ambasador firmy Olympus i influencer WD.

 

 

 

Emocje zaklęte w kolorze, czyli color grading w storytellingu
Adam Jędrysik

Ponad warstwą treści bardzo ważnym elementem obrazu jest kolor. To właśnie dzięki niemu możemy mieć wpływ na emocje oglądającego, kreować bohatera i jego przemiany.
Wiesz dlaczego Joker nosi fioletowe ubrania?
Dlaczego Hulk jest zielony?
Przeanalizujemy wiele obrazów filmowych i fotograficznych.
Porozmawiamy o paletach. Nie tych drewnianych.
Po tym spotkaniu inaczej spojrzysz na otaczający świat.

Wyklucz przypadek, czyli jak pracować z kolorem.
Adam Jędrysik

Twórcza podróż przez krainy iluminantów, gamutów i whitepointów na różnych poziomach luminancji.
Na czym pracować? Jakich narzędzi używać? W jaki sposób uciąć spektralnym orężem łeb smoka zwanego przypadkiem?
Znajdziemy Świętego Graala zgodności pomiędzy obrazem na monitorze i wydrukiem…

Adam Jędrysik – od wielu lat fotografuje tematy dokumentalne, reklamowe oraz architekturę. Związany z wieloma redakcjami muzycznymi przygotowuje również oficjalne materiały dla OFF Festival czy Tauron Nowa Muzyka. Realizował sesje reklamowe dla takich marek, jak Messer, Intercontinental, Sofitel Grand Hotel, Marzocchi.

Od lat związany również z marką Eizo oraz Datacolor. Meandry pracy z barwą i pomoc w okiełznaniu tych zagadnień to druga część jego pracy.
Poza wykonaniem setek zdjęć skalibrował w zeszłym roku dziesiątki stanowisk pomagając fotografom w ZOBACZENIU swoich prac. Codzienna praca na oprogramowaniu Adobe (Photoshop, Lightroom) oraz Capture One pozwala odpowiedzieć na większość pytań związanych z workflow fotografa.
Nawet jeśli nie zderzył się dotychczas z jakimś problemem – znajdzie rozwiązanie. Tak mówią.
http://vitavision.pl/

Monitory do zadań specjalnych
Dominik Trojanowski

Kolor to pojęcie względne. Już nomenklatura w tym zakresie jest problematyczna, bo czym jest na przykład kolor śliwkowy? Dla jednych ciemno fioletowym odcieniem śliwki węgierki, a dla innych żółto-pomarańczową barwą mirabelki… Z jednej strony można go dokładnie określić fizycznymi parametrami, z drugiej strony jego odbiór zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne cechy osobnicze czy parametry środowiskowe. Podczas prezentacji postaramy się udowodnić, że ludzki wzrok jest ułomny i przekonać, jak ważne jest standaryzowanie parametrów wyświetlania.
Powiemy też, dlaczego tylko monitor graficzny może sprostać temu wyzwaniu. A jak monitor graficzny, to właśnie monitor do zadań specjalnych EIZO…

Z wszystkimi prelegentami będzie można się spotkać przez cały czas trwania targów na naszym stoisku. Zapraszamy! Odpowiemy na każde pytanie!