Monitory dla graczy

Najnowsze technologie w służbie graczy

Nowatorske funkcje, wpaniałej jakości obraz
oraz atrakcyjna cena.

Ekran Full HD i wysokiej jakości matryca sprawiają, że gry i wideo wyglądają jeszcze bardziej realistycznie

Monitory FORIS dedykowane do domowej rozrywki posiadają panele o przekątnej 24”, co pozwala na oglądanie gier i wideo z jakością 1080p full high definition. Posiadają matryce IPS (in-plane switching) lub VA (vertical alignment).

Panele IPS i VA oferują bardziej żywe kolory i szersze kąty widzenia, tak że detale w jakości HD wyświetlane są z o wiele większą jakością w porównaniu do matryc TN (twisted neumatic) wykorzystywanych w większości monitorów przeznaczonych dla graczy.

Wykorzystywane przez wiodące na świecie drużyny E-sportowe i podczas najważniejszych turniejów

Monitory FORIS są dedykowane nie tylko dla hobbystów – wykorzystywane są podczas najbardziej prestiżowych wydarzeń świata e-sportu. Na przykład w 2011 roku EIZO było sponsorem obydwu turniejów DreamHACK StarCraft II oraz trzeciego sezonu ligi NASL (North American Star League), w ramach których odbywa się rywalizacja w StarCraft II i Heroes of Newerth. EIZO jest również sponsorem Fnatic, jednej z najbardziej znanych profesjonalnych drużyn e-sportowych – jej gracze trenują właśnie na monitorach FORIS.

Złącza cyfrowe (HDMI i DVI) oraz analogowe rozszerzają zakres zastosowań

Monitory FORIS FS2434 posiadają dwa wejścia HDMI i jedno DVI-D umożliwiające podłączenie do komputerów PC, konsol do gier full HD czy odtwarzaczy Blu-ray.

Foris FG2421 posiadają wejścia DisplayPort, DVI-D i HDMI

Predefiniowane tryby do idealnego wyświetlania kolorów

Predefiniowane tryby dostosowane do różnego rodzaju treści sprawiają, że ich oglądanie jest bardziej komfortowe i sprawia przyjemność. Tryby Game i Cinema wydobywają takie detale obrazów w ciemnych obszarach ekranu, które w innych okolicznościach warunkach byłyby niezauważalne. Co więcej, tryby wyświetlania mogą być przypisane do określonych aplikacji, a monitor może w sposób automatyczny przełączać się do danego trybu, gdy aplikacja zostanie uruchomiona.

Nowością są predefiniowane tryby do zastosowań w różnego typu grach. Można też zaimportować wybrane tryby używane przez znanych zawodników.

Płynny, ostry obraz

Układ overdrive redukuje czas reakcji w przypadku półtonów do 4,9 lub mniej ms, w zależności od modelu. Gry i filmy wyświetlane są bez smużenia. Współczynnik „input lag” (różnica między momentem, gdy sygnał dochodzi do monitora, a momentem gdy jest wyświetlany) jest mniejszy niż jedna klatka. Odpowiada temu mniej więcej 1/60 sekundy, tak więc gracze widzą natychmiast rozgrywającą się akcję i mogą reagować bez zwłoki.

Funkcja SmartInsight i Turbo 240

Ogromną zaletą monitorów serii Foris jest funkcja SmartInsight zaimplementowana w modelu FS2434 poprawiająca w sposób znaczący wyświetlanie szczegółów szczególnie w ciemnych partiach ekranu.
Monitor Foris FG2421 ma unikalną funkcję Turbo 240 pozwalającą na odświeżanie obrazu z częstotliwością 240Hz. Daje to płynny i bardzo ostry obraz.

Fotografia

Fotografia to pasja, to cząstka nas zawarta w zdjęciu które zrobiliśmy. Każdy widzi obiekt inaczej, czuje inaczej, to nasz podpis. Nawet jeśli robimy zdjęcia tylko tzw. „rodzinne”, to jest to, co najmniej, dokument. Portret ludzi bliskich, zapis jakiegoś zdarzenia zapisany dla potomności. Nie zastanawiamy się nad tym teraz, ale za kilka/kilkanaście lat, „ktoś” nam za to podziękuje.

Warto robić zdjęcia, warto robić dużo zdjęć!

Wybór monitora

Gdy tylko „rejestrujemy” obraz, scenę z życia i w żaden sposób go nie edytujemy, wystarczającym monitorem będzie dobry monitor domowo-biurowy. Musi być on jednak wyposażony w panel typu IPS (odradzamy TN), z równomiernym podświetleniem i dobrymi przejściami tonalnymi. Tu polecamy EIZO serii FlexScan EcoView 23” EV2336, EV2450 i 24” EV2436, EV2455.

Gdy robimy krok dalej i w jakikolwiek sposób korygujemy zdjęcie, nawet w prostych programach edycyjnych, sugerujemy zakup monitora serii ColorEdge CS: 23” CS230 (przestrzeń sRGB), lub 24” CS240 (przestrzeń AdobeRGB). Monitory te można kalibrować sprzętowo (zestawy z kalibratorami firmy DataColor), z wbudowanymi układami równomiernego podświetlenia ekranu i kolorystyki, oraz 16-bitowymi wzorcami barw pozwalającymi na precyzyjne wyświetlenie przejść tonalnych.

Dla zaawansowanych fotografów polecamy monitory serii ColorEdge CX: 24” CX241 i 27” CX271. Powinny one zadowolić niemal wszystkich użytkowników, jako że wyposażone są we wszystkie najnowsze technologicznie rozwiązania z układami DUE, 10-bit panelami LCD, 16-bit tabelami LUT i oczywiście kalibrowane sprzętowo.

Dla perfekcjonistów pozostają monitory serii ColorEdge CG: 24” CG247, 27” CG277 i 4K DCI CG318. Każdy z tych monitorów ma certyfikat deltaE<3, czyli błąd odwzorowania barwy jest poniżej progu postrzegania przez ludzkie oko.

Kalibracja monitora

Kalibracja monitora to nie tylko „zmuszenie” monitora do wyświetlania obrazu z odpowiednią jasnością i bielą (temperaturą barwową bieli), ale co RÓWNIE WAŻNE, przekazanie informacji dla systemu operacyjnego komputera z jakim konkretnie monitorem współpracuje (profil .icc). Mówiąc ogólnie, informacja dla systemu, jakie informacje ma wysłać do monitora by ten POPRAWNIE wyświetlił daną barwę.

Kalibracja jest bardzo ważna, a przy zaawansowanej pracy z kolorem OBOWIĄZKOWA.

Mamy 2 rodzaje kalibracji: sprzętową i programową. W obu przypadkach potrzebny jest kalibrator.

Podczas kalibracji programowej, wszystkie zmiany są dokonywane w oparciu o najczęściej 8-bitowe wzorce barwne zapisane w układach karty graficznej. Kalibracja wymaga od użytkownika dokonania manualnych zmian parametrów wyświetlania w menu monitora.

W przypadku kalibracji sprzętowej, wszystkie zmiany dokonywane są w oparciu o 16-bitowe wzorce barwne zapisane w układach elektronicznych MONITORA (EIZO ColorEdge CS, CX, CG). W związku z tym, kalibracja jest bardziej precyzyjna (dokładniejsze wyświetlanie poszczególnych barw). Przebiega automatycznie, tzn. nie są wymagane zmiany dokonywane przez użytkownika w menu monitora. Proces przebiega automatycznie i dużo szybciej.

Panele IPS z matową powłoką. Wyrazisty i stabilny obraz w każdej części ekranu.

Panele IPS (in-plane switching) z matową powłoką minimalizują odbicia światła, dzięki czemu nawet kilkugodzinna praca nie powoduje zmęczenia oczu. Dodatkowo, panele mają 178° kąty widzenia, dlatego nasycenie kolorów i intensywność czerni pozostają niezmienione, gdy dwoje lub więcej osób ogląda obrazy na ekranie jednocześnie.